اجاره دستگاه زردي اجاره دستگاه زردي .

اجاره دستگاه زردي

زردي نوزاد چيست و نحوه استفاده از دستگاه زردي نوزاد در منزل

زردي نوزاد يك وضعيت باليني است كه در آن پوست نوزاد به رنگ زرد تغيير مي‌كند. اين وضعيت به دليل افزايش بيلي‌روبين در خون نوزاد رخ مي‌دهد. بيلي‌روبين يك پيگمانت زرد است كه در فرآيند تجزيه هموگلوبين موجود در سلول‌هاي قرمز خون توليد مي‌شود.اكثر موارد زردي نوزاد بي خطر هستند و در طي چند هفته اول زندگي خود به طور خودبخود برطرف مي‌شوند. اما در مواردي، زردي ممكن است بيش از حد بوده و نياز به توجه پزشكي داشته باشد.

دستگاه زردي نوزاد، يا همان دستگاه تشخيص زردي، يك دستگاه قابل حمل است كه به والدين اين امكان را مي‌دهد تا ميزان زردي نوزاد را در خانه بسنجند. اين دستگاه بر اساس تغيير رنگ پوست نوزاد، به عنوان نشانگر براي ميزان بيلي‌روبين در خون استفاده مي‌شود.

نحوه استفاده از دستگاه زردي نوزاد به شرح زير است:

دستگاه را با توجه به دستورالعمل توليد كننده روشن كنيد و صبر كنيد تا به دماي عادي برسد.

پس از روشن شدن دستگاه، پوست نوزاد را به طور كامل خشك كرده و بهتر است قبل از انجام اندازه‌گيري، حداقل يك ساعت پس از آخرين تغذيه، نوزاد را بيدار كرده و از خواب بيدار كنيد.

بسته به دستگاه، شايد لازم باشد يك كاور محافظ را بر روي سنسور دستگاه قرار دهيد.

پوست نوزاد را به طور مستقيم در معرض سنسور قرار داده و دستگاه را روي پوست نوزاد بگذاريد.

صبر كنيد تا دستگاه مقادير بيلي‌روبين را اندازه‌گيري كند. زمان مورد نياز براي خواندن مقدار بيلي‌روبين توسط دستگاه ممكن است متفاوت باشد، بنابراين به دستورالعمل دستگاه پايبند باشيد.

پس از انجام اندازه‌گيري، نتيجه را بر روي نمايشگر دستگاه بخوانيد. اين نتيجه نشان دهنده ميزان بيلي‌روبين در خون نوزاد است.

 

در صورتي كه دستگاه زردي نوزاد مقادير بيلي‌روبين بالا را نشان دهد يا اگر نگران هرگونه تغيير در رفتار نوزاد هستيد، بهتر است با پزشك يا متخصص كودكان تماس بگيريد. آنها مي‌توانند شما را راهنمايي كنند و در صورت لزوم، تشخيص و درمان صحيح را ارائه دهند.

نحوه كار با دستگاه زردي نوزاد در منزل

دستگاه زردي نوزاد (بيلي روبين) يك وسيله پزشكي است كه براي درمان زردي نوزادان استفاده مي‌شود. اين دستگاه با استفاده از نور آبي به كاهش سطح بيلي‌روبين در خون نوزاد كمك مي‌كند. با اين حال، استفاده از دستگاه زردي نوزاد در منزل بهتر است تحت نظارت و هدايت پزشك صورت گيرد. اگر پزشك شما توصيه كرده است كه از دستگاه زردي نوزاد در منزل استفاده كنيد، مراحل زير را دنبال كنيد:

دريافت دستگاه: ابتدا دستگاه زردي نوزاد را از شركتهاي معتبر مانند شركت نوين طب ايران تهيه كنيد. مطمئن شويد كه دستگاه درست و قابل اعتماد است.

مطالعه دستورالعمل:دستگاه زردي نوزاد داراي دستورالعمل استفاده است. مطالعه كامل دستورالعمل و همچنين هر گونه راهنمايي اضافي از پزشك شما بسيار مهم است. حتماً اطمينان حاصل كنيد كه شما به درستي متوجه شده‌ايد.

مكان مستقر كردن دستگاه:دستگاه را در يك مكان مناسب در منزل قرار دهيد. برخي از دستگاه‌ها نيازمند قرار دادن آنها روي تختخواب نوزاد يا پشت صندلي نوزاد هستند. همچنين، ممكن است نياز به قرار دادن دستگاه در نزديكي يك پنجره براي اتصال به منبع نور خورشيد باشد.

زمان استفاده: رعايت زمان‌هاي استفاده مشخص شده در دستورالعمل بسيار مهم است. معمولاً دستگاه زردي نوزاد بايد براي چند ساعت در روز روشن باشد. پزشك شما ممكن است زمان مشخصي براي روشن بودن دستگاه را تعيين كرده باشد، مانند 12 ساعت در روز.

نظارت و پيگيري: در طول استفاده از دستگاه زردي نوزاد، نياز به نظارت و پيگيري دقيق از وضعيت نوزاد داريد. در صورت مشاهده هرگونه تغيير در وضعيت نوزاد، به پزشك خود اطلاع دهيد. همچنين، از راهنمايي‌هاي پزشك خود براي مراقبت و تغذيه مناسب نوزاد پيروي كنيد.

بازگشت به پزشك: پس از پايان دوره استفاده از دستگاه زردي نوزاد، پزشك شما بايد نوزاد را مورد ارزيابي قرار دهد تا اطمينان حاصل شود كه زردي كاملاً بهبود يافته است.

توجه داشته باشيد كه هرگونه تغيير در درمان زردي نوزاد بايد توسط پزشك شما تصويب شود. همچنين، در صورتي كه وضعيت نوزاد شما تغيير كند يا شما هرگونه نگراني داريد، فوراً با پزشك خود تماس بگيريد.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۰۵:۰۵ توسط:مدير موضوع: نظرات (0)